Odhlášky zaměstnanců od 1.4.2022

Od 1.4.2022 došlo ke změně pravidel a povinností při odhlášení zaměstnance na OSSZ.

Nově jsou součástí formuláře podávaného na OSSZ informace potřebné pro výpočet a přiznání podpory v nezaměstnanosti.

Dojde tak k částečnému snížení administrativní zátěže, OSSZ předá potřebné informace přímo Úřadu práce a není nutné vyplňovat druhý samostatný formulář, nicméně rozsah údajů je stejný .

Novela zákona sebou přináší i nové termíny a to povinnost podat odhlášku do 8 kalendářních dnů ode dne skončení zaměstnaní.

Pokud nebude tato povinnost splněna, může být uložena pokuta za nepodání odhlášky až ve výši 20 000,- Kč a za nesplnění oznamovací povinnosti až ve výši 100 000,- Kč


Za pozdní podaní nebo nepodání může být tedy uložena pokuta až ve výši 120 000,- Kč.

Proto je nezbytné informovat účetní a mzdové účtárny o ukončení pracovního poměru okamžitě.

Jen tak bude možné splnit veškeré legislativní požadavky a předejít tak pokutám.